Aquest hastag #majors45 ha ser quelcom més que trending topic a les xarxes socials. ës només el tret de sortida de l'ambicioa campanya engegada per l'entitat per concienciar empreses i administracions de la necessitat de valorar a les persones majors de 45 anys com a candidats a un lloc de feina.
Les dades parlen per si mateixes: aquest és un dels col · lectius d'edat més afectats per la crisi econòmica. Segons l'últim informe de l'Observatori de Vulnerabilitat de la Creu Roja, més del 83% de la gent que atenen en aquest rang d'edat està a l'atur i l'escàs 16% d'usuaris ocupats en el col · lectiu té feines molt precàries, amb sous que no arriben el salari mínim interprofessional.
Aquesta nova campanya, presentada ahir dimecres 5 de març pel coordinador general de Creu Roja Catalunya, Enric Morist, preten sensibilitzar en 10 municipis empresarials al teixit empresariall per tal que doni feina a 1.000 persones d'aquest col.lectiu en risc de vulnerabilitat extrema. "Malauradament, no podem arribar a tothom" - diu Morist -" però intentarem identificar a aquells que estan més necessitats".
Aquest programa d'inserció laboral compta en un principi amb un pressupost que voreja els 500.000 € i es durà a terme a Barcelona, Reus, Vic, Vilanova i la Geltrú, Badalona, Cerdanyola de Vallès, Sta Coloma de Gramanet, Sabadell, Terrassa i l'Hospitalet de Llobregat.
No hay comentarios:
Publicar un comentario